A magyar nyelvű repülőmérnöki képzés szakmai része tematikájában, ismeretkörében, tárgyalásmódjában megegyezik az integrált ATP(A) képzés követelményeivel. A szakon végzett hallgató BSc alapdiplomát és az integrált ATP(A) képzés kimeneti követelményeinek megfelelő szakszolgálati engedélyt és jogosításokat kapnak, nevezetesen
- CPL(A) szakszolgálati engedélyt,
- SEP (land), MEP (land) osztályjogosítást,
- IR(A)/ME, NVFR jogosítást,
- ATPL theory credit és
- English language proficiency (level 4, 5 vagy 6) bejegyzést.
Ehhez a legtöbb vizsgát az Egyetem szervezésében kell letenni (kivéve a hatósági ATPL elméleti vizsgákat és a nyelvi jártasságra (ELP) vonatkozó vizsgát). A képzés teljes ideje alatt a hallgatók élettani terhelés-optimalizáló és stressz csökkentő tudományos támogatást kapnak az intézeten belül működő repülő orvosi központ, repülés élettani intézet közreműködésével.
Az alapképzésre való felvétel feltétele:
- a 1178/2011 (2011.11.03.) EU rendelet a MED alfejezet szerinti 1. osztályú orvosi minősítés (egészségügyi alkalmassági vizsgálat), valamint
- a szak sikeres elvégzéséhez legalább B2 szintű angol nyelvtudás szükséges.
A meghirdetésben látható önköltség az alábbiakat tartalmazza:
- egyetemi elméleti órák,
- 200 óra repülőgépen és szimulátorban töltött idő (beleértve a többpilótás együttműködés (MCC) képzést),
- kereskedelmi pilóta szakszolgálati engedély megszerzését műszerjogosítással és légitársasági pilóta elméleti bejegyzéssel (CPL/IR, ATPL theory credit),
- 40 óra A320 flight szimulátor idő,
- IR képzés során minimum 20 óra glass cockpit-os kétmotoros repülőgépen,
- hatósági vizsgadíjak (kivéve az ismétlő vizsgák),
- vizsgarepülések (kivéve az ismétlő vizsgák).
További információk: https://www.pharmaflight.hu/egyetemi-repulomernoki-kepzes