Hogyan válhat valódi háromdimenziós élménnyé egy kép a laptop képernyőjén? Milyen szerepet játszhat a holografikus megjelenítés a térlátás fejlesztésében és a mérnöki gondolkodás formálásában? Ezekre a kérdésekre adott izgalmas és látványos válaszokat Dr. Piros Attila, a C3D Műszaki Tanácsadó Kft. vezetője, egyetemi oktató a Műszaki Kar vendégelőadójaként.
Az előadás középpontjában a holografikus 3D-s megjelenítés oktatási célú alkalmazása állt. Dr. Piros Attila kiemelte, hogy ez az innovatív technológia – amely világszinten is újdonságnak számít, Magyarországon pedig még alig ismert – forradalmasíthatja a műszaki szemléltetést. A holografikus vizualizációval a tervezett objektumok valósághűen, térben lebegve jelennek meg, ami nemcsak lenyűgöző élményt nyújt, hanem hatékony tanulási eszköz is. Azonnali, erős motivációt jelent a tanulásra és az érdeklődés felkeltésére, olyan hatást keltve, amit más eszközökkel jelenleg nem lehet elérni.
A holografikus technológia különösen hasznos lehet a műszaki ábrázolás alapjainak elsajátításában, hiszen erőteljesen fejleszti a térlátást. Nagy előnye, hogy segít közelebb hozni a műszaki tudományokat azokhoz a hallgatókhoz is, akik középiskolai tanulmányaik során kevesebb gyakorlati tapasztalatot szereztek ezekben a területekben, képes közelebb hozni számukra az elsőre elvontnak tűnő fogalmakat.
A vizuális tanulás, különösen a dinamikus, térbeli szemléltetés, lényegesen gyorsabb és hatékonyabb, mint a hagyományos, szövegközpontú megközelítések. A holografikus megjelenítés nemcsak a megértést segíti, hanem a problémaorientált gondolkodás és a mérnöki szemlélet kialakításában is kulcsszerepet játszik. Olyan eszköz lehet az oktatásban, amely képes áthidalni a középfokú oktatás és az egyetemi elvárások közötti egyre táguló szakadékot.
Az előadást követően a résztvevők maguk is kipróbálhatták a bemutatott technológiát.