Interaktív kirándulás a Debreceni Egyetem Műszaki Karára - Középiskolások ismerkedtek a Karral és a mérnöki pályával

Június folyamán egész napos látogatás keretében ismerkedhetnek közelebbről a Műszaki Karral a STEM területek iránt érdeklődő diákok.

A középiskolásoknak speciális programokat kínáltunk, ezek között egyaránt szerepelt a szakmai és a felsőoktatással kapcsolatos ismereteket bővítő csoportmunka is, melyek támogatják a résztvevő tanulókat a pályaválasztásban. Ennek kapcsán beszélgettünk Dr. Polgáriné Szilágyi Edit tanárnővel, aki két pedagógus munkatársával a KOSZISZ Szent István Gimnázium 10. évfolyamos tanulóit kísérte el hozzánk.

Miért választották a programban való részvételt?

Diákjaink hamarosan jelentős döntés előtt állnak. Két éven belül el kell határozniuk, hogy merre vezet az útjuk a jövőben. Kérdésként merül fel, hogy a középiskola elvégzését követően szakmát tanulnak majd, vagy a felsőoktatásban szereznek diplomát. Az érettségi vizsgákra való felkészítés mellett iskolánk ebben a döntésben is szeretne segítséget nyújtani, ezért minden olyan lehetőséget megragadunk, amellyel a diákjainkat támogathatjuk. Kapcsolatunk a Debreceni Egyetemmel három évvel ezelőtt kezdődött, melynek köszönhetően már több közös programunk volt a Neveléstudományi és a Pszichológia Intézet mellett a Műszaki Karral is.

Hogy érezték magukat a diákok? Mi tetszett a legjobban?

Amellett, hogy nagyon jól éreztük magunkat, a gondosan megtervezett programnak és a felkészült tanároknak hála, igen hasznosnak bizonyult a látogatás, és több diákunkban ébredt érdeklődés a képzések iránt. Az izgalmas feladatok közül a mérnöki szakmákat bemutató kvíz tetszett a leginkább, de nagyszerű volt a program zárásaként bemutatott játék a színekkel és formákkal is.

Nagyon jó volt, hogy a szervezők tudtak a középiskolások fejével gondolkodni, amely az órák felépítésében, a szünetek megfelelő hosszában, és gyakoriságában is tapasztalható volt. Nem feledkeztek meg arról sem, hogy ízletes ebédet varázsoljanak elénk - a finom pizza nagy sikert aratott.

Mi volt a legmeglepőbb tapasztalat? Mit profitáltak a részvételből?

A legmeglepőbb a számomra az volt, hogy még a szkeptikus diákjaink is pozitív véleményekkel tértek haza. Sőt, elmondásuk szerint, ha lehetőségük lenne rá, gyakrabban is szívesen részt vennének ilyen jellegű programokon. Különösen azért fontos mindez, mert bár a Műszaki Kart és kínálatát néhányan ismerték, de most, a részletes bemutatóknak köszönhetően vált teljesen érthetővé számukra a képzés felépítése. A környezetmérnöki laborban tett látogatás pedig nemcsak bemutatta a különböző szakmák célját és helyét a mindennapokban, de az interaktív előadás során azt is megtudhatták, milyen megoldások állnak rendelkezésünkre a környezeti károk megelőzésében, csökkentésében, illetve hogyan vállalhatnak részt egy fenntarthatóbb világ kialakításában. Ez azért is volt nagy élmény, mert az idei évtől tantervi keretek között is kiemelt szerep jut a fenntarthatósági törekvéseknek. 

Kiknek és miért ajánlaná a programot?

Szívből ajánlom minden pályaválasztás előtt álló diáknak, valamint pedagógusaiknak, akiknek sokszor a mindennapos nevelő-oktató munka mellett a szakképzési, valamint a felsőoktatási intézmények munkájáról is információt kell nyújtaniuk. Érdemes volna emellett a szülőknek is részt venniük az ehhez hasonló foglalkozásokon, hogy a legfrissebb információk tudatában adhassanak érdemi tanácsot tovább tanuló gyermekeiknek. 

Szeretném kiemelni a gördülékeny és körültekintő szervezést is, amellyel rendkívül egyszerű volt a tervezés. A program részleteit emailben előre megtekinthettük, amellyel jelentős könnyebbséggel tudtunk felkészülni a látogatásra. Nagy segítség volt emellett, hogy mindez semmibe sem került a számunkra és ingyen utazhattunk a Műszaki Karra. Köszönjük a lehetőséget, reméljük, hamarosan visszatérhetünk más osztályainkkal is! 


 

Legutóbbi frissítés: 2024. 06. 21. 10:08